Pályázati kiírás


A pályázat célja, hogy megmérettetési lehetőséget adjon minden Magyarországon megvalósított PR aktivitásnak és szakmai szempontok szerint értékelje azokat. Az MPRSZ célja, hogy a legjobb gyakorlatok bemutatásával és díjazásával követendő példát állítson a hazai kommunikációs szakma művelőinek. A PREXA iránytűként szolgál az olyan kommunikációs kampányok világában, ahol a bizalomépítés, a hitelesség, a hatékonyság és a stratégiai szemlélet a legfőbb szempontok.

Az MPRSZ bízik abban, hogy ez a díj hozzájárul a public relations szakma elismertségének erősödéséhez, valamint a szakmai színvonal további növekedéséhez.

A PREXA díjpályázaton elért helyezések beleszámítanak a Kreatív Magazin által minden évben összeállított  PR Toplista rangsorának meghatározásába. A PREXA díjjal elérhető PR Toplista pontok ezen a linken tekinthetők meg.

A PREXA-n PR területek és iparág alapján 13-15 kategóriában lehet pályázni és díjat nyerni, ezen kívül kiosztunk egy fődíjat és 3 további díjat.

Az angolul beérkező pályamunkákat nemzetközi zsűri fogja értékelni.

Az MPRSZ bízik abban, hogy ez a díj hozzájárul a public relations szakma elismertségének erősödéséhez, valamint a szakmai színvonal további növeléséhez.

Ki pályázhat?


Minden olyan, Magyarországon bejegyzett PR ügynökség és szervezet (vállalat, civil szervezet, állami vagy önkormányzati intézmény) (külön vagy együtt), illetve magánszemély, amely/aki 2023. január 1. és 2023. december 31. között a pályázati kiírásnak megfelelő munkát végzett.

Az MPRSZ nem fogad el politikai és/vagy pártokhoz kötődő kampányokat.

Pályázható kategóriák


A pályázat nyelve magyar, a nemzetközi kategóriánál angol. A nemzetközi kategóriánál nincsenek alkategóriák sem iparág, sem PR terület alapján.

PR TERÜLETEK ALAPJÁN

  1. Storytelling

A PR-szakma egyik ereje a jó történetekben rejlik. Ebben a kategóriában azokat a kampányokat, kommunikációs programokat és akár platformokat várjuk, amelyek egy-egy jó(l elmesélhető) történetre épülnek.

  1. Digitális kommunikáció: kifejezetten digitális megoldásra építő kampány (pl: AI, IR, data)

A technológiára és az adatok használatára épülő kommunikációs megoldásokat keresünk ebben a kategóriában. Fontos, hogy a digitális megoldások eszközként jelenjenek meg és öncélúság helyett a kommunikációs célokat támogassák.

  1. Általános hírnévmenedzsment

A pályázati kiírásban meghatározott időszakban, de minimum 6 hónapon keresztül az ügyfél, illetve saját szervezet számára végzett, több PR-szakterületre kiterjedő ügynökségi, illetve vállalaton belüli PR-tevékenység, amely mérhetően hozzájárult a vállalat/szervezet reputációjának javításához, a hírnév fejlesztéséhez, megőrzéséhez, az esetlegesen sérült hírnév helyreállításához.

  1. Issue management / Specifikus hírnévmenedzsment

Olyan, a pályázati időszakban végzett, időben egyértelműen behatárolható, az 3. kategóriánál rövidebb időtartamú, mérhető eredménnyel rendelkező kommunikációs aktivitás, amely a PR-szakma klasszikus szakterületei közül legalább egyet azonosít és többféle megoldást is hasznosít (a sajtókapcsolatoktól a digitális kommunikáción keresztül a rendezvényszervezésig). Továbbá olyan, a reputációt javító és/vagy a tágabb környezettel való kapcsolatot (ideértve a hatóságokat és kormányzati szerveket is) pozitívan formáló tevékenységek, amelyek rövidebb időtartamot öleltek fel és konkrét eredményre vezettek.

  1. Kríziskommunikáció

Azzal kapcsolatos kommunikációs aktivitás vagy kampány, hogy egy szervezet a nem rendeltetésszerű működés közben, sorozatos és/vagy nagymértékű negatív hatások közepette és kedvezőtlen környezetben hogyan tartja fenn kapcsolatát a külvilággal, illetve milyen intézkedéseket tesz annak érdekében, hogy a kialakult válsághelyzetet enyhítse és mielőbb kezelje.

  1. PR-vezérelt integrált kampány

A PR-szakma nagy ereje, hogy a klasszikus sajtókommunikáción túl a kommunikációs eszközök széles tárházát is (például saját vagy fizetett felületek) fel tudja használni az üzenet hatásának erősítésére. Olyan pályamunkákat keresünk, amelyek a kommunikációs mix több elemét is tartalmazzák, de az alapötlet, a koncepció, a történet kifejezetten PR-szemlélettel született meg, és ez felfedezhető mind a kampányban, mind annak eredményeiben.

  1. Belső kommunikáció

Olyan kommunikációs tevékenységek, amelyek fő célja a szervezeten belüli jobb információáramlás kialakítása a szervezeti egységek és a munkavállalók között. Ez az információáramlás lehet horizontális és/vagy vertikális, és lényegi eleme az interaktivitás, vagyis, hogy a kommunikációs kapcsolat két- vagy többirányú legyen.

  1. B2B kampány

A fogyasztóknak szánt kampányok mellett egyre nagyobb ereje és piaca van a B2B kommunikációs eszközöknek. Ebben a kategóriában kifejezetten a szakmai kapcsolatok építésére vonatkozó megoldásokat keresünk, amelyeket alapvetően a PR gondolatiság ösztönzött.

  1. Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése / Társadalmi hatás

Szélesebb értelemben vett, a társadalom vagy annak egy része érdekében végzett kommunikációs tevékenység, amely adott témában és területen szemléletmódot formál, érzékenyít, figyelmet hív fel, adott témáról az általános tudásszintet emelni hivatott, illetve a hátrányos helyzetű csoportok segítése köré épített kommunikációs kampányok.

  1. Fenntarthatóság, környezetvédelem

Olyan kampányokat, vállalati és kommunikációs programokat keresünk, amelyek a szervezet működésével összhangban a környezeti fenntarthatóságért tesznek akár figyelemfelhívással, különféle érintetti csoportok bevonásával vagy egyéb aktivitással. Kiemelt figyelmet fordítunk a hitelességre.

  1. Corporate Communications / Public Affairs

Az intézményi kommunikáció kulcsterület a szakmánkon belül, ezért olyan megoldásokat keresünk, ahol a vállalati szektor híreinek értékes megosztása, vezetők profilírozása, az érdekérvényesítés, szabályok módosítása volt a cél, és a kommunikáció által vezérelt program sikereket ért el.

  1. Pro-bono

Olyan kampányokat keresünk, amelyeket ügynökségek vagy szabadúszók térítés nélkül végeztek megbízóik számára, és kreativitásukkal, eredményességükkel, társadalmi vagy gazdasági hatásukkal tűnnek ki.

  1. Kis költségvetésű (1M Ft büdzsé alatti) kampányok

Ezzel a kategóriával kívánunk teret adni a startupoknak, mikro- és kisvállalkozásoknak, szabadúszó kommunikációs szakembereknek, hogy megmutassák, egy jó ötlettel, szakszerű és kreatív kivitelezéssel is lehet sikert elérni a kommunikációs piacon.

IPARÁGAK ALAPJÁN

  1. Művészet, kultúra
  2. Egészségügy
  3. Energetika
  4. Építőipar, ingatlan
  5. Pénzügy, bank, biztosítás
  6. Startup
  7. Szállítás, közlekedés, autóipar
  8. Turizmus, vendéglátás
  9. FMCG
  10. Média, szórakozás, sport
  11. Non-profit, civil szféra
  12. Technológia, Telekommunikáció, IT
  13. Közigazgatás, kormányzati, állami intézmény
  14. Professzionális szolgáltató
  15. Vallásos szervezetek, egyházak, egyházi fenntartású intézmények

A kiosztott díjak a kategóriákon kívül:

Az Év Civil PR-szakembere Díj

A hosszú listára kerülő kommunikációs szakembereket az előzsűritagok jelölik a kulturális, civilszervezeti, oktatási, egyházi és karitatív szférából.

Szempontok: szakmai eredmények, ismert, eredményes kampányok, oktatási eredmények, publikációs tevékenység, társadalmi szerepvállalás.

Minden előzsűritag maximum 3 szakembert jelölhet, a győztest pedig a főzsűri választja ki.

Az Év Ügynöksége

A Kiíró a leadott pályázatokra érkezett pontok alapján választja ki az év PR-ügynökségét.

Innovatív megoldások/Az újdonság ereje Díj

A leadott pályázatok alapján a zsűri különdíjjal értékelheti az adott évben újdonságot, innovációt, érdekes megoldást választó pályázato(ka)t.

Fődíj

A kategórianyertesek közül a leginkább kiemelkedő pályamű nyeri el a PREXA 2024 fődíját.