Pályázati kiírás
A pályázat célja, hogy megmérettetési lehetőséget adjon minden Magyarországon megvalósított PR aktivitásnak és szakmai szempontok szerint értékelje azokat. Az MPRSZ célja, hogy a legjobb gyakorlatok bemutatásával és díjazásával követendő példát állítson a hazai kommunikációs szakma művelőinek. A PREXA iránytűként szolgál az olyan kommunikációs kampányok világában, ahol a bizalomépítés, a hitelesség, a hatékonyság és a stratégiai szemlélet a legfőbb szempontok.
Az MPRSZ bízik abban, hogy ez a díj hozzájárul a public relations szakma elismertségének erősödéséhez, valamint a szakmai színvonal további növekedéséhez.
A PREXA díjpályázaton elért helyezések beleszámítanak a Kreatív Magazin által minden évben összeállított PR Toplista rangsorának meghatározásába. A PREXA díjjal elérhető PR Toplista pontok ezen a linken tekinthetők meg.
A PREXA-n PR területek és iparág alapján 13-15 kategóriában lehet pályázni és díjat nyerni, ezen kívül kiosztunk egy fődíjat és 3 további díjat.
Az angolul beérkező pályamunkákat nemzetközi zsűri fogja értékelni.
Az MPRSZ bízik abban, hogy ez a díj hozzájárul a public relations szakma elismertségének erősödéséhez, valamint a szakmai színvonal további növeléséhez.
Ki pályázhat?
Minden olyan, Magyarországon bejegyzett PR ügynökség és szervezet (vállalat, civil szervezet, állami vagy önkormányzati intézmény) (külön vagy együtt), illetve magánszemély, amely/aki 2023. január 1. és 2023. december 31. között a pályázati kiírásnak megfelelő munkát végzett.
Az MPRSZ nem fogad el politikai és/vagy pártokhoz kötődő kampányokat.
Pályázható kategóriák
A pályázat nyelve magyar, a nemzetközi kategóriánál angol. A nemzetközi kategóriánál nincsenek alkategóriák sem iparág, sem PR terület alapján.
PR TERÜLETEK ALAPJÁN
- Storytelling
A PR-szakma egyik ereje a jó történetekben rejlik. Ebben a kategóriában azokat a kampányokat, kommunikációs programokat és akár platformokat várjuk, amelyek egy-egy jó(l elmesélhető) történetre épülnek.
- Digitális kommunikáció: kifejezetten digitális megoldásra építő kampány (pl: AI, IR, data)
A technológiára és az adatok használatára épülő kommunikációs megoldásokat keresünk ebben a kategóriában. Fontos, hogy a digitális megoldások eszközként jelenjenek meg és öncélúság helyett a kommunikációs célokat támogassák.
- Általános hírnévmenedzsment
A pályázati kiírásban meghatározott időszakban, de minimum 6 hónapon keresztül az ügyfél, illetve saját szervezet számára végzett, több PR-szakterületre kiterjedő ügynökségi, illetve vállalaton belüli PR-tevékenység, amely mérhetően hozzájárult a vállalat/szervezet reputációjának javításához, a hírnév fejlesztéséhez, megőrzéséhez, az esetlegesen sérült hírnév helyreállításához.
- Issue management / Specifikus hírnévmenedzsment
Olyan, a pályázati időszakban végzett, időben egyértelműen behatárolható, az 3. kategóriánál rövidebb időtartamú, mérhető eredménnyel rendelkező kommunikációs aktivitás, amely a PR-szakma klasszikus szakterületei közül legalább egyet azonosít és többféle megoldást is hasznosít (a sajtókapcsolatoktól a digitális kommunikáción keresztül a rendezvényszervezésig). Továbbá olyan, a reputációt javító és/vagy a tágabb környezettel való kapcsolatot (ideértve a hatóságokat és kormányzati szerveket is) pozitívan formáló tevékenységek, amelyek rövidebb időtartamot öleltek fel és konkrét eredményre vezettek.
- Kríziskommunikáció
Azzal kapcsolatos kommunikációs aktivitás vagy kampány, hogy egy szervezet a nem rendeltetésszerű működés közben, sorozatos és/vagy nagymértékű negatív hatások közepette és kedvezőtlen környezetben hogyan tartja fenn kapcsolatát a külvilággal, illetve milyen intézkedéseket tesz annak érdekében, hogy a kialakult válsághelyzetet enyhítse és mielőbb kezelje.
- PR-vezérelt integrált kampány
A PR-szakma nagy ereje, hogy a klasszikus sajtókommunikáción túl a kommunikációs eszközök széles tárházát is (például saját vagy fizetett felületek) fel tudja használni az üzenet hatásának erősítésére. Olyan pályamunkákat keresünk, amelyek a kommunikációs mix több elemét is tartalmazzák, de az alapötlet, a koncepció, a történet kifejezetten PR-szemlélettel született meg, és ez felfedezhető mind a kampányban, mind annak eredményeiben.
- Belső kommunikáció
Olyan kommunikációs tevékenységek, amelyek fő célja a szervezeten belüli jobb információáramlás kialakítása a szervezeti egységek és a munkavállalók között. Ez az információáramlás lehet horizontális és/vagy vertikális, és lényegi eleme az interaktivitás, vagyis, hogy a kommunikációs kapcsolat két- vagy többirányú legyen.
- B2B kampány
A fogyasztóknak szánt kampányok mellett egyre nagyobb ereje és piaca van a B2B kommunikációs eszközöknek. Ebben a kategóriában kifejezetten a szakmai kapcsolatok építésére vonatkozó megoldásokat keresünk, amelyeket alapvetően a PR gondolatiság ösztönzött.
- Társadalmi kommunikáció / Közérdekű ügyek kezelése / Társadalmi hatás
Szélesebb értelemben vett, a társadalom vagy annak egy része érdekében végzett kommunikációs tevékenység, amely adott témában és területen szemléletmódot formál, érzékenyít, figyelmet hív fel, adott témáról az általános tudásszintet emelni hivatott, illetve a hátrányos helyzetű csoportok segítése köré épített kommunikációs kampányok.
- Fenntarthatóság, környezetvédelem
Olyan kampányokat, vállalati és kommunikációs programokat keresünk, amelyek a szervezet működésével összhangban a környezeti fenntarthatóságért tesznek akár figyelemfelhívással, különféle érintetti csoportok bevonásával vagy egyéb aktivitással. Kiemelt figyelmet fordítunk a hitelességre.
- Corporate Communications / Public Affairs
Az intézményi kommunikáció kulcsterület a szakmánkon belül, ezért olyan megoldásokat keresünk, ahol a vállalati szektor híreinek értékes megosztása, vezetők profilírozása, az érdekérvényesítés, szabályok módosítása volt a cél, és a kommunikáció által vezérelt program sikereket ért el.
- Pro-bono
Olyan kampányokat keresünk, amelyeket ügynökségek vagy szabadúszók térítés nélkül végeztek megbízóik számára, és kreativitásukkal, eredményességükkel, társadalmi vagy gazdasági hatásukkal tűnnek ki.
- Kis költségvetésű (1M Ft büdzsé alatti) kampányok
Ezzel a kategóriával kívánunk teret adni a startupoknak, mikro- és kisvállalkozásoknak, szabadúszó kommunikációs szakembereknek, hogy megmutassák, egy jó ötlettel, szakszerű és kreatív kivitelezéssel is lehet sikert elérni a kommunikációs piacon.
IPARÁGAK ALAPJÁN
- Művészet, kultúra
- Egészségügy
- Energetika
- Építőipar, ingatlan
- Pénzügy, bank, biztosítás
- Startup
- Szállítás, közlekedés, autóipar
- Turizmus, vendéglátás
- FMCG
- Média, szórakozás, sport
- Non-profit, civil szféra
- Technológia, Telekommunikáció, IT
- Közigazgatás, kormányzati, állami intézmény
- Professzionális szolgáltató
- Vallásos szervezetek, egyházak, egyházi fenntartású intézmények
A kiosztott díjak a kategóriákon kívül:
Az Év Civil PR-szakembere Díj
A hosszú listára kerülő kommunikációs szakembereket az előzsűritagok jelölik a kulturális, civilszervezeti, oktatási, egyházi és karitatív szférából.
Szempontok: szakmai eredmények, ismert, eredményes kampányok, oktatási eredmények, publikációs tevékenység, társadalmi szerepvállalás.
Minden előzsűritag maximum 3 szakembert jelölhet, a győztest pedig a főzsűri választja ki.
Az Év Ügynöksége
A Kiíró a leadott pályázatokra érkezett pontok alapján választja ki az év PR-ügynökségét.
Innovatív megoldások/Az újdonság ereje Díj
A leadott pályázatok alapján a zsűri különdíjjal értékelheti az adott évben újdonságot, innovációt, érdekes megoldást választó pályázato(ka)t.
Fődíj
A kategórianyertesek közül a leginkább kiemelkedő pályamű nyeri el a PREXA 2024 fődíját.